Monday 27 August 2007

Marrakech, o experienta unica

[And I intend to keep it that way]
Ok... I iz back in lumea civilizata... and proud of it.
Nu a fost ceea ce ma asteptam sa fie, lume linistita si oameni care-si vad de treaba... da' ei 'Batman! Batman!'.
In linii mari:
- hotel de 4* din care doua erau de imprumut... a fost curat, macar atat.
- oameni care nu te cunosc, dar ti se adreseaza cu 'Gazelle'... capra-i ma-ta... la un moment dat m-am enervat si am facut urat la ei si s-au linistit
- prohibitie la alcool... nu cred ca mi-a fost mai pofta de o bere in viata mea...


Orasul vechi, Medina, e de-o mizerie si-o saracie crunta, orice colt e o buda publica, carnea de pui sau oaie se vinde bine bazaita de muste, fara frigider; legume, fructe si alte alea zac pe jos si lumea le cumpara fara sa faca scandal ca-s storcite.

Souk -
extreme shopping
Souk-ul este un neam de bazar. Pana aici toate-s bune si frumoase, dar... trebuie sa te tocmesti, la orice. Nu sunt preturi scrise nicaieri, comerciantii vorbesc franceza si berbera, doua limbi total necunoscute mie, asa ca ne intelegeam prin semne si putina engleza... destul de nepoliticosi. Te iau de mana si te baga in magazinul lor chiar daca tu doar treceai pe acolo. Distractia cu domnii comercianti a luat sfarsit de cand am inceput sa port turban pe cap... probabil au zis ca-s de-a casei si nu s-au mai deranjat.

Orasul nou, Menara
Gradini frumoase, ingrijite, care la ora de rugaciune se transforma in locuri de veneratie, dar... trotuare care arata ca dupa bombardament si miros de parca nu si-au strans mortii, din acelasi motiv de buda publica. Toate cladirile au aceeasi culoare, sau aproximativ aceeasi culoare, dupa varsta.

Concluzia Cand si daca o sa am copii care imi bazaie ca vor telefonul care a aparut azi ca cel care il au si e aparut ieri nu mai e bun, o sa le arat niste poze si am sa le zic 'Taci, ca te trimit in Maroc!'